mandag den 14. juni 2010

Vejret

Jeg har valgt at lave nogle aktiviteter omkring temaet "vejr" på min biotop. Det er aktiviteter til børn i alderen fra 3-6 år.

Aktivitet 1: Måle vindens retning
Jeg har bundet en uldtråd omkring en pind og sat denne ned i jorden. Ved hjælp af en kompas, som jeg har lagt ved siden af pinden, har jeg aflæst fra hvilken retning vinden kom.



Aktivitet 2: Opstille en regnmåler
Jeg har opstilt et honnigglas et sted på min biotop, der ikke bliver dækket til af træer. Efter et døgn har jeg målt mængden af regnvand i glasset.



Aktivitet 3: Undersøge fotosyntese
Jeg har opstilt et honningglas fyldt med vand et sted på min biotop, hvor solen skinnede. Dernæst har jeg lagt et bøgeblad ned i vandet og ventet ca. 1 time. Man kan tydeligt se luftboblerne på bladet, hvilke er dannet af ilt ved fotosyntesen. Aktiviteten er nærmere beskrevet her.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar